Service kan ikke vedtas (Heftet)

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2009
Antall sider: 149
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788276348460
Kategori: Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag
Fag: Organisasjon og ledelse
Nivå: Akademisk
Omtale: Service kan ikke vedtas

En av de store trendene i moderniseringen av offentlig sektor i de senere årene er å etablere førstelinjer som tar seg av hovedkontakten med publikum. Dette skal gjøre veien til offentlige tjenester kortere for brukerne og publikumskontakten mer effektiv for forvaltningen. Service kan ikke vedtas er skrevet for de som jobber i førstelinjetjenesten, både i offentlig og privat sektor, og for studenter på studier som rekrutterer personell til slike stillinger. Boken gir retningslinjer for arbeidet i førstelinjen, og blant viktige temaer som belyses, er:

  • sentrale begreper innen servicefaget
  • kompetansebehov i førstelinjetjenesten
  • utfordringene ved å ivareta både lover og regler, og samtidig være brukerorientert
  • forutsetninger for god brukermedvirkning

Profesjonaliteten i førstelinjetjenesten er ofte viktig for brukernes opplevelse av tjenestetilbudet. Målet med boken er å øke forståelsen for dette viktige arbeidet.

Til toppen

Om forfatter
Pål Ellingsen, født 1967, er utdannet sosionom og har en master i organisasjon og ledelse. Han har lang praktisk erfaring fra offentlig sektor, blant annet fra servicetorget i Fredrikstad kommune. Ellingsen er tidligere høgskolelektor tilknyttet Servicestudiet ved Høgskolen i Hedmark. Han jobber nå med service- og brukerorientering ved Utviklings- og kompetanseetaten i Oslo kommune.