Forskningsstrategi og publisering (Heftet)

En håndbok i publisering på engelsk

Forfatter:

og

Legg i ønskeliste

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2008
Antall sider: 196
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
Oversatt av: Peretz, Adrian
ISBN/EAN: 9788202247348
Kategori: Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag
Fag: Metodefag
Nivå: Akademisk
Omtale: Forskningsstrategi og publisering

Denne boken er et viktig bidrag til norske forskere og andre som ønsker å kommunisere forskningen sin internasjonalt. Forfatterne hevder at banale feil ofte fører til at manuskripter med et stort potensial blir refusert, og påpeker at dette gjør at Norge ikke får den forskningmessige posisjonen landet burde hatt internasjonalt. Kunnskap regnes ikke som kunnskap før den er blitt publisert i et fagtidsskrift, og dersom man ikke evner å kommunisere forskningen sin, så vil den aldri få sin fortjente plass i det nasjonale eller internasjonale fagmiljøet.

Boken retter seg mot norske forskere samt mastergrads- og PhD-studenter som ønsker å kommunisere forskningen sin eller undersøkelsene sine på en best mulig måte.

I høyrespalte finner du et Appendix under undervisningsmateriell.

Til toppen

Flere bøker av Ken Friedman og Arne Nygaard:

Om forfatter
Professor Ken Friedman har publisert en rekke artikler i refereed journaler og skrevet flere fagbøker. Han har arbeidet som reviewer i en rekke internasjonale tidsskrifter og i flere evalueringskomiteer. Professor Arne Nygaard er ansatt ved Handelshøyskolen BI, Institutt for markedsføring. Hans primære forskningsområder er innenfor økonomisk organisasjonsteori, der han har publisert en rekke artikler, bl.a. i Journal of Marketing Research, Journal of Marketing og i Journal of Retailing.