Næringslivsjournalistikk (Heftet)

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2012
Antall sider: 187
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788271473549
Kategori: Journalistikk og mediefag
Fag: IJ-forlaget, Journalistikk
Nivå: Akademisk
Omtale: Næringslivsjournalistikk
Dette er boken som knuser mytene om at næringslivsjournalistikk er vanskelig og kjedelig! Magne Otterdal viser hvordan den journalistiske metodikken er som skapt for å jobbe frem næringslivssaker, det gjelder bare å utnytte de mange tilgjengelige verktøyene og stille inn den journalistiske spisskompetansen på næringslivsfeltet.

Virksomhet, penger, person og problemstilling er nøkkelfaktorer i enhver næringslivssak, og behandles i egne kapitler med eksempler og oppgaver fra «det virkelige liv». Forfatteren gjennomgår også Gasellekonseptet til Dagens Næringsliv, og viser hvordan det blant annet kan brukes til å lage lokalt næringslivsstoff. Næringslivsjournalistikk tar for seg både omfattende undersøkende researchmetoder og dagligdags jobbing med saker.

Til toppen

Andre utgaver

Næringslivsjournalistikk
Bokmål Ebok 2015
Om forfatter

Magne Soundjock Otterdal er redaktør av Oslo Business Memo, som han var med på å starte i 2010. Han var tidligere journalist, desksjef, korrespondent og redaksjonssjef i Dagens Næringsliv (DN) fra 1981 til 2009, tre tiår hvor han var tett involvert i utviklingen av avisen. Otterdal startet karrieren i Fjordingen, Stryn, etterfulgt av Forsvarets Forum og VG.