Kreativ under press (Heftet)

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2009
Antall sider: 202
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788271473303
Kategori: Journalistikk og mediefag
Fag: IJ-forlaget, Journalistikk, Mediefag
Nivå: Akademisk
Omtale: Kreativ under press
Når sekundene teller og du som journalist blir sittende fast i noe - hva gjør du da?

Denne boken bidrar til ny innsikt i journalisters evne til rask og smart problemløsning. Den er basert på reporteres egne opplevelser og erfaringer med å være kreative under press, og er lagt opp som en veiviser i journalistisk egenutvikling og karrierebygging.

Boken handler om mestring av tøft tidspress, om motivasjon, multitasking, samarbeid og om utvikling av evnen til å være i fleksibel flyt mellom ulike roller og situasjoner. Den handler også om den enkelte journalists behov for å bidra med det man til enhver tid er god til, og god for.

Kreativ under press bygger på teorien om skapende veksling, en sosial-psykologisk prosess som ligger bak nyskaping og utvikling av spennende stoff. Om du er student, journalist, redaksjonell leder eller underviser, kan teorien om skapende veksling inspirere deg til å videreutvikle dine kreative ferdigheter.

Til toppen

Om forfatter
Astrid Gynnild er PhD og forsker ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved Universitetet i Bergen. Hun har lang erfaring som journalist og redaksjonell leder, og er også utdannet veileder og coach. Hennes spesialfelter er visuell journalistikk, språk og sjangrer og journalistisk kreativitet og nyskaping.