Idéutvikling i mediehuset (Heftet)

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2010
Antall sider: 248
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788271473389
Kategori: Journalistikk og mediefag
Fag: IJ-forlaget, Journalistikk, Mediefag
Nivå: Akademisk
Omtale: Idéutvikling i mediehuset
Publikum er utro. De leker med andre enn de gode, gamle mediehusene. Sosiale medier har skapt store endringer i publikums brukeradferd og behov. I tillegg bidrar konjunkturene til økonomiske problemer som får mange mediehus til å vakle.

Derfor er det tid for å etterspørre metodikk for å utvikle nye tanker og idéer. Hvordan kan en idé bli til et produkt som publikum har behov for, som skaper ny og reell verdi for dem, et produkt de til og med vil betale for? Hva finnes av systematikk og organisasjonsmessige grep som tilrettelegger for at mediehus så vel som enkeltpersoner kan lykkes med å utvikle nye produkter?

Idéutvikling i mediehuset anbefales til journaliststudenter, medarbeidere og ledere i mediebransjen, der det eneste sikre er at lite vil bli som før. Den er også svært relevant for medarbeidere og ledere i andre bransjer hvor systematikk i innovasjonsarbeidet er sårt tiltrengt.

Forfatteren har arbeidet med utvikling av nytt innhold i NRK i fem år. I denne boken deler han og NRK raust av sine erfaringer med å arbeide metodisk og strukturert med nyutvikling, men henter også eksempler fra andre virksomheter.

Til toppen

Om forfatter
Ole Hedemann har arbeidet med utvikling av nytt innhold i NRK i fem år. Han har bakgrunn som journalist, programleder og redaksjonssjef i NRK.