Læringsreisen (Heftet)

Hvordan skape aktiv læring og refleksjon i klasserommet

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2012
Antall sider: 208
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
Originaltittel: Challenging learning
Oversatt av: Buli-Holmberg, Jorun
ISBN/EAN: 9788202334956
Kategori: Grunnskolelærerutdanning
Fag: Pedagogikk og elevkunnskap
Nivå: 1. trinn, 10. trinn, 2. trinn, 3. trinn, 4. trinn, 5. trinn, 6. trinn, 7. trinn, 8. trinn, 9. trinn, Akademisk
Komponent: Pedagogisk litteratur
Omtale: Læringsreisen

Denne boka fokuserer på hvordan lærere kan gi elever optimale læringsbetingelser gjennom å skape tankemessige utfordringer for elevene mens de lærer. Det presenteres en rekke undervisningsforslag (beregnet på elever i alderen 5–18 år) som viser hvordan denne teorien kan praktiseres som ledd i tilpasset opplæring.

Målgruppen er studenter ved allmennlærerutdanningen og lærere på alle klassetrinn i grunnskolen. Boka vil også kunne være aktuell for førskolelærerutdanningen.

Til toppen

Flere bøker av James Nottingham:

Anmeldelser av Læringsreisen
«Jeg velger påstanden at Læringsreisen er en type bok som det ikke finnes mange av på norsk - hvis det finnes andre. [...] Det er ei bok skrevet av en praktiker, for andre praktikere. [...] For norske lærere introduserer Nottingham interessante perspektiver for arbeid i praksis. Han skriver engasjert med et utgangspunkt i et eleveperspektiv - det er elevene skolen er til for. Det er elevene som skal lære og lære å lære. [...] Boka er godt tilpassa en norsk skolekontekst, selv om de fleste eksemplene er fra England. [...] Nottinghams bok vil gi enhver lærer i grunnskole og videregående skole ideer som kan bidra til å utvikle undervisningen i de fleste fag i skolen. [...] Med dette som forutsetning vil jeg vurdere denne boka som svær nyttig lesning for alle som ønsker å forstå mer av hvordan tidlig innsats kan være av betydning for barn og unges læring og utvikling. Boka vurderes som like aktuell for studenter i lærerutdanningene og annen pedagogisk og spesialpedagogisk utdanning, som for skoleledere og lærere.»Bengt-Ove Andreassen, Bedre skole

Til toppen