Grunnbok i strategi (Heftet)

Forfatter:

og

Legg i ønskeliste

Forfatter: og
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2010
Antall sider: 376
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
ISBN/EAN: 9788202294397
Kategori: Fagbøker
Fag: Organisasjon og ledelse, Akademisk, Økonomi, markedsføring og organisasjonsfag
Nivå: Akademisk, Profesjonsmarkedet, Akademisk, Høgskole/universitet, Akademisk
Omtale: Grunnbok i strategi

Grunnbok i strategi, 3. utgave, inneholder alle de grunnleggende teoretiske perspektivene og analyseverktøyene. Boken viser hvordan man skal forholde seg til spesifikke beslutningsproblemer i bedrifter og inneholder også mange eksempler og noen mer omfattende case. Boken er beregnet på studenter i grunnkurs i strategi, samt mellomledere og andre som føler de trenger en lettfattelig, men grundig innføring i strategifaget. Boken selges også som e-bok.

Grunnbok i strategi inneholder blant annet:

Hva er strategi, og hvem har faget betydning for? Hvordan formulere overordnede mål og delmål? Hvordan gjøres gode strategiske valg? Hvordan konkretisere alternativer? Hvordan skaper organisasjoner verdier? Hvordan komme fra beslutning til gjennomføring? Hvordan gjennomføres evaluering og oppfølging? Modeller og rammeverk for intern og ekstern analyse Modeller for analyse av verdiskapning og verdikonfigurasjoner

Til toppen

Andre utgaver

Grunnbok i strategi
Bokmål Ebok 2012

Flere bøker av Bente R. Løwendahl og Fred Wenstøp:

Om forfatter
Bente R. Løwendahl, ph.d. (Wharton), er professor ved Institutt for strategi og logistikk ved Handelshøyskolen BI. Hun har skrevet en rekke artikler, bokkapitler og bøker og har spesielt interesse for kunnskapsintensive tjenestebedrifter. Hun er også nasjonalt fagansvarlig (med Fred E. Wenstøp) for strategifaget på bachelorstudiene. Fred Wenstøp har en doktorgrad i Management Science fra University of California, Berkeley. Han er professor ved Handelshøyskolen BI, og har utviklet selvvalgt prosjektoppgave som evalueringsform i fagene strategi og beslutningsanalyse. Opplegget har blitt benyttet av mange kull med studenter som har skrevet oppgaven i grupper og med stort læringsutbytte.