Det samskapte merket (Heftet)

Hvordan samskaping genererer innovasjoner og utvikler merker

Forfatter:

Legg i ønskeliste

Forfatter:
Innbinding: Heftet
Utgivelsesår: 2012
Antall sider: 224
Forlag: Cappelen Damm
Språk: Bokmål
Oversatt av: Peretz, Adrian
ISBN/EAN: 9788202367299
Kategori: Jobb og ledelse og Fagbøker
Fag: Innovasjon, Markedsføring, Organisasjon og ledelse
Nivå: Akademisk
Omtale: Det samskapte merket

Samskaping, eller «co-creation», har de senere årene fått mye oppmerksomhet innen fagområder som strategi, markedsføring, merkevarebygging og innovasjonsledelse. Det handler om å skape konkurransefortrinn ved å fokusere på hvordan verdiskaping skjer i samspillet mellom organisasjonen og kundene.

Det samskapte merket undersøker – ved hjelp av casestudier som Barclays, Mozilla, Kraft, Yellowtail, Virgin og Danone – hvordan samskaping kan bidra til å hjelpe organisasjoner med å være nytenkende i forhold til kundene sine, ved bruk av både personlige og nettbaserte tilnærmingsmåter. Boken gir verdifull innsikt for yrkesutøvere innen markedsføring og merkevarebygging, enten de er nye i forhold til denne måten å arbeide på eller er på jakt etter ideer for å bedre kunne forstå temaet.

Professor Majken Schultz, Copenhagen Business School, om boken:
«Samskabning med forbrugere og andre interesserede stakeholdere er det nyeste og mest lovende feltet inden for branding, fordi det forener brandets tiltrækning med forbrugernes innovationskraft. De fleste virksomheder ønsker sig mere samskabning, men hvad siger brandets brugere? Bogen giver et dybtgående indblik i, hvad forbrugere tænker og føler om samskabning. Den giver meget veloplagt inspiration til virksomheder, som ønsker at videreudvikle deres brand og er et must-read for alle med interesse i branding.»

Til toppen

Flere bøker av Nicholas Ind:

Du vil kanskje også like

Om forfatter
Nicholas Ind er forfatter, konsulent og førsteamanuensis ved Markedshøyskolen. Han har tidligere ledet Iconmedialabs konsulentavdeling i Sverige og drevet eget selskap i England. Ind har også skrevet Meaning at Work, The Corporate Image, Living the Brand og biografien til Terence Conran. Han har en doktorgrad i filosofi fra The European Graduate School i Sveits.