Kategori: Ungdomsromaner
Alder: 12 - 18
Omtale: Half bad. Bok 1. Ondskapens sønn

Uønsket
Jaget
Utstøtt

I dagens England, hvor hekser lever side om side med mennesker, er sekstenårige Nathans far den mektigste og ondeste heksen som finnes – og moren er død. Nathan sitter fanget i et bur, rundjult og lenket, men han må rømme før syttenårsdagen. Da er det meningen at han skal motta tre gaver fra sin far og bli heks på ordentlig. Ellers vil han dø. Men hvordan skal Nathan finne faren sin når hver bevegelse han gjør blir overvåket, og når det ikke finnes noen han kan stole på – selv ikke familien, selv ikke jenta han elsker?

Andre utgaver

Half bad
Bokmål Ebok 2016
Half Bad. Bok 1. Ondskapens sønn
Bokmål Heftet 2016
Anmeldelser av Half bad. Bok 1. Ondskapens sønn
"Half Bad er en nervepirrende action-fantasy av den beste sorten. [...] en gripende og handlingsmettet bok. [...] Boka var svært vanskelig å legge fra seg. Jeg måtte bare lese den ferdig! [...] Språket er veldig bra og er veldig lettlest. [...] en original og spennende fantasy-bok som absolutt bør leses. Den er i samme nivå som Harry Potter og Twilight. Hvis man liker å lese slike bøker, vil man definitivt elske Half Bad. Den er handlingsmettet, velskreven og svært nervepirrende. [...] første boken i en trilogi og jeg gleder meg veldig til oppfølgeren kommer ut denne høsten!"

Zuhayr Abdi , folkebladetbok.blogspot.noLes hele anmeldelsen
"Selv om dette er en fantasy-bok, går tankene mine til 2. verdenskrig og jødeforfølgelsene. Boka er vanvittig spennende og nesten umulig å legge fra seg. Bok to i serien kommer til høsten på norsk. Vær advart, boka er smekkfull av voldelige og blodige scener. Dødslekene er bare barnemat i forhold til denne."Caroline L. Gabrielsen, Kristiansand AvisLes hele anmeldelsen
"Boka er vanvittig spennende og nesten umulig å legge fra seg. [...] Dødslekene er bare barnemat i forhold til denne."Caroline L. Gabrielsen, Kristiansand Avis
"En ekte høyspenningsbok som vil få pulsen til å rase selv på late sommerdager."Byavisa Drammen
"Dramatikk, mystikk og romantikk: Bestselgerfenomenet «Half Bad» har det meste som unge lesere forventer av en god bok. Samt hekser. [...] «Half Bad» er spennende – full av dramatikk og mystikk, action, skummel okkultisme og litt romantikk. På sitt beste er den underfundig, morsom og medrivende. [...] Oversetter Heidi Sævareid har gitt romanen en fin norsk språkdrakt."Tom Egeland, VGLes hele anmeldelsen